Khamis, 10 Disember 2009

maaf buat kenalan adam

SUNGGUH..bkn aku ingin buat sme kenalan2 lelaki yg pernah aku knal tertanya-tanya dan mndapatkan perhatian dpd mereka mgapa kini aku mulai berubah mjadi pndiam tatkala aku bersama dgn mereka dan knp tidak lg layan mesej pesanan rgkas yg mereka hntar kepadaku...maaf bukan aku nk berlagak baik dan jual mahal o ape2 saje yg blh org lain fikirkan ttg diriku...tetapi itulah hakikatnye...yakni aku sdg berusaha sdaya upaya utk cb menjadi wanita solehah yg jiwanya bersih dan hanya melabuhkan cintaku kpd yg hak dan yg sebenarnya..ALLAH SWT dan kekasihnya..aku tidak tahu mgapa aku sering teringat kepada Rasulluah dan cintaku kpdnye kini membuak-buak selepas aku membaca sbuah kitab lame ttg kehidupan nabi Muhammad....mmg benar smua kaum hawa pastinya inginkan teman sepertinya, sikapnya yg sentiasa dsenangi dan sentiasa adil kpd semua makhluk ciptaan ALLAH SWT...ya ALLAH, jika engkau menciptakan dan mentakdirkan aku dgn seorang adam..kau berikanlah aku seorg lelaki yg ckup tgi iman dan cintanya kepadaMu Ya Allah, pastinya iman dan ketakwaannya melebihiku..insyaALLAH aku jg akan mempersiapkan diriku dgn menjaga maruahku dan kesolehanku..aku sungguh percaya dan pasti apabila engkau telah menjanjikan bhawa perempuan yg baik adalah utk lelaki yg baik..sentiasa aku simpan kalimah itu didadaku tatkala aku wanita yg kerdil ini kdg2 laghoh kpd lelaki-lelaki yg x sepatutnya...YA ALLAH aku memohon padamu,dgn seusia remajaku yg kini spatutnya sdg sibuk menikmati cinta dunia tapi kau sibuk kan lah aku dgn cintaMU.. aku jg memohon padamu agr kau menjaga tingkah lakuku agar tdk sibuk dgn lelaki yg bukan aku dpd tulang rusuknya...maaf buat semua kenalan lelaki yg pernah aku kenal,, aku mengharap golongan engkau jg sepertiku..labuhkan lah kehebatan cintamu pada yg selayaknya...bkn kpd yg sebarangan...kini, aku smemangnya tahu dzaman ini ramai yg mengganggap diriku wanita yg kolot dan kadang2 kata mereka aku ni old fashion la..tp aku kn ttp terus dgn diriku.,INsyaAllah....aku akn terus memilih kesedihan dpd kegembiraan dalam meniti kehidupanku...smga aku kuat dan tabah menghadapi ssegalanya..aku redha dgn segala hadiah yg kau bakal berikan kpdku...

0 buah fikiran:

Pengikut